Aderare la Asociație
Potrivit art. 10 din Statut, pentru a putea dobândi calitatea de membru al Asociației este necesară depunerea unui dosar care să cuprindă următoarele informații:
1. Date de identificare ale titularului de drepturi mandant
Potrivit art. 10.5 lit. e) din Statut, în cazul persoanei juridice/ persoanei fizice autorizate (sau a altor forme de organizare prevăzute de normele în vigoare) solicitantul va face dovada (printr-un certificat constatator, extras registru special, hotărâre judecătorească etc.) că este înscris la Registrul Comerțului/în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor, după caz, precum și că persoana juridică sau persoana fizică autorizată desfășoară activitate în prezent.
Autorizarea desfășurării activității de editare de publicații de presă este dovedită dacă, în registrul autorității relevante, este precizată cel puțin una din următoarele clase de activitate autorizată (Cod CAEN): 5813; 5814; 5819; 6312; 6391; 6399.
În conformitate cu art. 13. 1 lit. g) din Statut, dacă până la soluționarea cererii de aderare intervin modificări ale datelor de identificare, solicitantul are obligația de a comunica Asociației în termen de 10 zile orice modificare intervenită, în caz contrar, Asociația fiind absolvită de orice răspundere pentru incidentele cauzate de necomunicarea sau comunicarea cu întârziere a modificărilor intervenite.
2. Cerere de Aderare (descarca cererea)
Solicitantul va depune o cerere de aderare la Asociație, prin care își va asuma și următoarele obligații: (i) de a respecta prevederile statutare, hotărârile Adunării Generale, deciziile Consiliului Director și ale Consiliului de Supraveghere, regulamentele, procedurile Asociației, (ii) de a nu întreprinde niciun act sau faptă care să prejudicieze Asociația.
3. Contract de mandat de gestiune, completat integral şi semnat olograf/semnătură electronică (descarca contract de mandat)
Solicitantul va autoriza Asociația prin mandat pentru gestionarea oricărora dintre drepturile aparținând editorilor de publicații de presă pentru care intenționează să încredințeze Asociației gestiunea colectivă a acestora, în condițiile statutare și ale prevederilor legale.
În conformitate cu art. 11. 7 din Statut, mandatul de gestiune al Asociației este acordat direct și produce efecte în mod direct pe teritoriul României. Gestiunea drepturilor pe teritoriul oricărui alt stat în afara României se realizează în condițiile legii, cum ar fi prin intermediul organismelor similare/străine cu care Asociația încheie convenții de reprezentare reciprocă.
4. Declaraţie de repertoriu pentru publicaţiile de presă tipărită/presă online, pentru fiecare sursă de colectare, însoţită de toate documentele justificative indicate în Anexa la Formularele de declarare a repertoriului
Solicitantul va face dovada prin orice mijloace de probă că este titular de drepturi cu privire la cel puțin o publicație de presă, ce a fost adusă anterior la cunoștința publică și care se află în termenul de protecție oferit de lege.
Potrivit art. 13. 1 din Statut, solicitantul are obligația de a depune la sediul Asociației orice contract de cesiune a drepturilor sau alt act juridic care ar putea fi de natură să greveze asupra drepturilor patrimoniale gestionate de Asociație.
Contractul de cesiune sau actul juridic va putea fi depus în format extras sau anonimizat, în vederea respectării propriilor obligațiilor de confidențialitate asumate de membru față de terți, sub condiția ca forma depusă să nu afecteze posibilitatea Asociației de a aprecia cu privire la efectele actului juridic asupra mandatului acordat Asociației.
5. Cont IBAN al titularului de drepturi
Solicitantul va indica, sub proprie răspundere, contul bancar în Cererea de aderare.
Dovada deținerii contului bancar se va face printr-un extras emis de banca emitentă.
6. Dovada achitării taxei de aderare la asociaţie.
Solicitantul va achita taxa de aderare, în cuantumul stabilit anual de către Adunarea Generală, potrivit art. 17.4 lit f) din Statut. Solicitantul va solicita emiterea si transmiterea facturii fiscale aferente cotizatiei de membru prin email, la adresa contabilitate@agde.ro , cu mentiunea “factura taxa de aderare membru nou AGDE”.
În conformitate cu art. 31.4 din Statut, taxa de aderare în Asociaţie poate fi achitată în numerar sau prin ordin de plată în contul Asociaţiei ce va fi menționat pe factura, sau pe pagina de internet a Asociației.
Dosarele de înscriere complete se vor depune în atenţia Consiliului Director:
– La sediul A.G.D.E. în timpul programului de lucru;
– prin Posta/Curierat.
Potrivit art. 10 din Statut, dosarele complete vor fi analizate de Consiliul Director în prima şedinţă organizată după depunerea documentaţiei. Eventualele lipsuri identificate vor fi comunicate titularului de drepturi, pentru a fi complinite în termen maxim de 30 zile.
După expirarea termenului indicat, cererile de aderare incomplete vor fi respinse în prima şedinţă a Consiliului Director. In cazul respingerii, indiferent de cauza, solicitantului ii va fi restituita suma platita pentru taxa de aderare.
Pentru a se relua în discuţie o nouă cerere de aderare, titularul de drepturi trebuie să reia întreaga procedură.